BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Trigliceridų abroskadabros (II dalis)

Pagal http://www.monastyrsky.com/

Abra kadabra, daugiau mes kompoto negeriame: dietos ir trigliceridai:

                  Ir taip, paverčiame  trigliceridinį saldo į formatą  geros naujienos­ blogos naujienos. Kaip
tai priimtina, pradedame nuo gerų:
                   Padidėjęs trigliceridų kiekis nėra aterosklerozės priežastimi ir nėra chroniškų širdies ir
kraujotakos sistemos ligų priežastimi.
                    Dabar blogos naujienos:
                    Tai visiškai nereiškia, kad po šventinių pietų jie negali jūsų pasiųsti geriausiu atveju į
reanimaciją…. Tačiau kada, kaip, kiek ir ką valgyti ir gerti ­ tai jau , sutikite, išskirtinai jūsų
pasirinkimas, o ne likimas.
                    Ir pagaliau labai bloga naujiena:
                    Padidėjęs trigliceridų kiekis '' ant tuščio skrandžio” yra vienas iš indikatorių ir simptomų
dėl angliavandenių apykaitos sutrikimo, ko pasekoje – nutukimas, hipoglikemija, progresuojantis
cukrinis diabetas, kuris dažniausiai yra ne deagnozuotas.
                     Dar kartą pasikartosiu: aukštas trigliceridų kiekis  – tai sutrikusios angliavandenių
apykaitos indikatorius, prie visko, kuo aukštesnis šių nelaimę nešančių trigliceridų kiekis, tuo smarkiau
sutrikusi nelaimingų angliavandenių apykaita…. na o tai, kad nutukimas, diabetas žengia koja į koją  su
ateroskleroze, infarktais ir insultais, šiandiena žinoma plačiai. O dabar pamastykime:
­ Jeigu aukšti trigliceridai – angliavandenių apykaitos sutrikimas, ar padės košės, vaisiai, ir daržovės
(t.y. turtingi angliavandeniais maisto produktai) sumažinti mums trigliceridų lygį? Arba…
– Ar padės mums turtingas angliavandeniais maistas sumažinti tirgliceridų kiekį dėl pažeistos
      angliavandenių apykaitos, kuri yra pasekmė per didelio angliavandenių kiekio dietoje?
– Žinoma kad nepadės, pas jus dar labiau padaugės trigliceridų.



               Vis dar abejojate? Netikite?  Citata:
                << Lipidemija ( padidėjęs trigliceridų kiekis) neretai lydima gliukozės toleravimo sutrikimu,
      nutukimu ir gali didėti dėl riebalų apribojimo racione ir atitinkamai padidėjusiu angliavandenių
      vartojimu>>
                       Įsiskaitome dar kartą: trigliceridų kiekis padidėja dėl riebalų apribojimo ir
angliavandenių padaugėjimo racione…. Kuo mažiau riebalų ir kuo daugiau angliavandenių, tuo daugiau
trigliceridų!  Tai yra,  jeigu pas jus padidėjęs trigliceridų kiekis ir jūs sekate patarimu: nevalgyk riebiai,
valgyk daugiau košių, vaisių ir daržovių, trigliceridų kiekis pas jus bus dart didesnis, ir kartu su tuo
gilėja visos likusios problemos… Nieko sau!
                         Ir iš kur ši citata. Pačių autorių žodžiais, iš <
medicininio vadovo>>, kiekvieno save gerbiančio gydytojo Biblija,  The Merk Manual of Diagnosis
and Therapy . Ši informacija prieinama kiekvienam ir absoliučiai nemokamai ir internete
http://www.merck.com/mmpe/index.html
                         Pažymėsime ir tai, kad The Merck Manual­ vienas iš pačių ultrakonservatyviausių
žinynų, o ne saulės spindulėlis tamsioje šiuolaikinės medicinos karalystėje. Taip kad jei net Merck siūlo
apriboti angliavandenius ir padidinti riebalus – reiškia taip ir yra…..
                         Ir dar dėl aukšto trigliceridų kiekio profilaktikos keletas rekomendacijų(iš to pačio
žinyno, keliomis eilutėmis žemiau): <
pačios efektyviausios priemonės ir dažnai priveda prie normalaus trigliceridų kiekio. Svarbu laikytis
reikalingos kūno masės ir apriboti angliavandenių vartojimą>>.
                       Pateikiu ir originalą nepatikliems ir jūsų gydytojui, kuris gali vis dar abejoti:
“Weight reduction and limitation of alcohol consumption, when applicable, are the most
effective treatments and will often reduce the triglycerides to normal levels. Maintenance of
proper body weight and dietary restriction of carbohydrate and alcohol are important.”
                       Štai jums ir abra kadabra:<<.... apriboti a­n­g­l­i­a­v­an­d­e­n­i­ų vartojimą>>>…ne
padidinti, kaip teigia ir rekomenduoja daugelis, o būtent apriboti! Tai būtent tai, apie ką mes kalbejome
ir aukščiau ir ankstesniame straipsnyje: aukštas trigliceridų kiekis ne nuo riebalų, o nuo angliavandenių.
                        Rimti specialistai dar labiau vienareikšmiškai aprašo beriebalinių, didelio kiekio
angliavandenių dietų įtaką trigliceridui. Spręskite patys ….žurnalas Circulation išleidžiamas American
Heart Association ­ Blood Triglyceride Levels
“TG  levels consistently increase in response to short­term consumption of
a very low fat diet. The magnitude of the response is highly variable among subjects and can
represent a 70% increase from initial TG levels. Cross­country epidemiological comparisons
support these observations. Higher TG levels are frequently accompanied by lower HDL­C
levels and higher total cholesterol/HDL­C ratios as well as increased levels of small, dense LDL
particles. Very low fat diets increase TG levels regardless of whether the diet is high in simple or
complex carbohydrates, but the increase may be attenuated by high dietary fiber intake or
weight loss. Increased TG and decreased HDL­C levels due to increased carbohydrate intake are
most likely in people with hypertriglyceridemia or hyperinsulinemia, especially those who are
older, male, or inactive. An additional concern is the atherogenic postprandial lipemia
associated with very low fat diets and the palmitate enrichment of circulating TG induced by
increased fatty acid synthesis. Weight loss attenuates the HDL­C­lowering effect of very low fat
diets and is related in part to blunting the increase in TG levels. The long­term effect of very
low fat diets on blood lipid levels after weight stabilization has yet to be determined.”
                Per daug ''moksliškai'' parašyta, bet pagrindinės mintys:
                Trigliceridų kiekis stabiliai kyla į atsaką  net trumpalaikės beriebalinės dietos naudojimą.
                Kiekvienas reaguoja į beriebalinę dietą individualiai ir skirtingai ir trigliceridų kiekis gali
padidėti net iki 70%, lyginant su įprasta dieta.
                 Padidėjęs trigliceridų kiekis dažnai lydimas  ''gerojo” cholesterolio kiekio sumažėjimu,
bendrojo cholesterolio kiekio santykis su ''geruoju'' pablogėja ir ''blogojo'' cholesterolio padidėjimu.
                 Beriebalinės dietos didina trigliceridų kiekį nepriklausomai nuo to, kokie angliavandeniai
vartojami – paprasti(cukrus) ar sudėtingi(krakmolas).  T.Y ar būtų tai baltas cukrus, ar tai košės, ar tai
vaisiai ar daržovės­ skirtumo jokio. Norime atkreipti įpatingai dėmesį į šią tezę, kadangi visur manoma
ir teigiama, kad skirtingai nuo cukraus (paprasti angliavandeniai), ­ duona, košės, vaisiai,
daržovės(sudėtingi angliavandeniai) – yra naudingi. Kaip matome, nėra jokio skirtumo.



                   Trigliceridų kiekio didėjimas ir gerojo cholesterolio (HDL) kiekio mažėjimas dėl per
didelio angliavandenių vartojimo dietoje labiausiai tipiškas šioms labiausiai pažeidžiamoms grupėms:
jau turintiems padidėjusius trigliceridus ir insulino kiekį, įpač tai liečia pagyvenusius žmones su žemu
fiziniu aktyvumu. Apžvalgos autoriai atkreipia dėmesį į aterosklerozinį efektą nuo neriebalinių dietų
( atherogenic postprandial lipemia). Svorio netekimas gali sumažinti padidėjusių trigliceridų ir
sumažėjusio gerojo cholesterolio(HDL) poveikį, bet ilgalaikis poveikis dar nėra gerai ištirtas….
                   Štai jums ir beriebalinės dietos: trigliceridai dar aukštesni, gerasis cholesterolis dar
mažesnis, aterosklerozė dar didesnė…. Kaip ne keista, visa tai nei kiek nemaišo Аmerican Heart
Association tęsti dietos propogandą, turtingą daržovėmis ir vaisiais, kaip kertinį akmenį sveikai širdžiai
ir kraujagyslėms.
                    Deja, medicinos darbuotojai aklai remiasi šia propoganda, kaip objektyvia, ir dideliam
nusivylimui ir pacientų nelaimei, kuo jie labiau vartoja vaisius ir košes, tuo aukščiau ir aukščiau pas
juos kyla trigliceridų kiekis ir tuo labiau progresuoja  ir aterosklerozė, ir širdies ligos…. Vienu žodžiu
viskas atvirkščiai!


                          
                          Abra kadabra, būsime visi sveiki: trigliceridų kontrolė

                             Tikėkimės, kad jūs dabar pakankamai pakaustyti ir praktiškai ir teoriškai, kad
netaptumėte aterosklerozės, infarkto arba insulto auka pagal naivius medicinos darbuotojų patarimus,
kurie dažnai remiasi netikslia informacija apie tai, koks ryšys trigliceridų kiekio kraujyje su riebalais ir
angliavandeniais dietoje. Ir taip, apibendriname:
      ● Aukštas trigliceridų kiekis – vienas iš pagrindinių rizikos faktorių ir pranašų progresuojančios
            aterosklerozės, periferinės kraujo cirkuliacijos pažeidimų ir tokių katastrofiškų žmogui įvykių,
            kaip infarktas ir insultas.
      ● Aukštas trigliceridų kiekis – vienas iš pagrindinių angliavandenių apykaitos sutrikimų
            simptomų ir objektyvus pranašas širdies ir kraujotakos ligų….
      ● Širdies ir kraujotakos ligos – aterosklerozė, hipertonija, infarktas, insultas – pasekmė sutrikusio
            angliavandenių apykaitos proceso, labiausiai principiniai iš jų – nutukimas ir cukrinis diabetas.
      ● Aukštas trigliceridų kiekis – pasekmė sutrikusios angliavandenių apykaitos (o ne priežastis).
            Padidinimas dietoje angliavandenių – saldūs gėrimai, konditeriniai gaminiai, košės ir grūdiniai,
            vaisiai, sultys, daržovės, duonos ir makaronų gaminiai ­paaštrina angliavandenių apykaitos
            sutrikimus ir padidina trigliceridų kiekį.
      ● Angliavandenių apribojimas dietoje greitai ir efektyviai atstato angliavandenių apykaitą bet
            kurioje stadijoje ir stabilizuoja trigliceridų kiekį.
      ● Trigliceridų padidėjimas surištas su riebalų deficitu dietoje. JAV vedantieji ir labiausiai
            konservatyvūs žinynai  rekomenduoja apriboti angliavandenių kiekį ir padidinti riebalus tam,
            kad sumažinti trigliceridų kiekį.
      ● Riebalų vartojimas “protinguose” kiekiuose ne tik neturi įtakos triglicerido ir cholesterolio
            kiekiui, bet ir įgalina trigliceridų kiekiui mažėti ir didėti gerajam cholesteroliui.
      ● Aukštas trigliceridų kiekis priveda prie gerojo cholesterolio (HDL)sumažėjimo, blogojo (LDL)
            padidėjimo ir padidina aterosklerozės pavojų.
      ● Bet kurios formos alkocholis padidina trigliceridų kiekį, ypač derinyje su dieta, turtinga
            angliavandeniais.
      ● Vaistiniai preparatai, tame tarpe skirti ''apsaugoti'' jus nuo cukrinio diabeto ir širdies ir
            kraujotakos ligų, padidina trigliceridų kiekį ir dar labiau padidina šių ligų progresą.
      ● Trigliceridų kombinacija su stresu ir alkocholiu, padidina kraujo klampumą (dėl didelio
            trigliceridų kiekio) ir sumažina kraujo pratekėjimą ( dėl susitraukusių kraujagyslių), kas gali
            privesti prie infarkto ar insulto.

                            Priežastys aiškios. Ką daryti toliau? Sprendimas iki absurdiškumo aiškus ir paprastas
            – palaipsniui šalinkite padidėjusių trigliceridų atsiradimo priežastis: angliavandenių perteklius ir
            riebalų deficitas dietoje, vaistiniai preparatai, antsvoris, alkocholis ir jei kiek įmanoma ­  stresas.
            Apribojus angliavandenių kiekį dietoje, kraujyje stabilizuojasi ''cukraus'' kiekis ir atpuola
            poreikis vaistams, arba jų kiekis sumažinamas. Be angliavandenių ir vaistų atsistato kraujo
            cirkuliacija ir stabilizuojasi kraujo spaudimas, prasideda laipsniškas lieknėjimas, pagerėja
            bendras organizmo stovis. Sunkiausia sumažinti streso lygį – tie patys vaikai, šeima, darbas ir
            aplinkybės. Kaip ne keista, kuo mažiau dietoje angliavandenių ir vaistų ir kuo daugiau riebalų,
            kaip taisyklė, mažiau streso, ne todėl kad jo mažiau tapo, o todėl kad padidėja jūsų jautrumo
            slenkstis ir sumažėja jūsų reaktyvumas. Tai surišta su tuo, kad apribojus angliavandenius krenta
            insulino kiekis , kurio evoliucinė funkcija visada buvo reaguoti į stresinę situaciją, o visiškai ne
            tam, kad ''virškinti'' košes, makaronus, bulkas, ledus ir saldainius, kurie apsčiai atsirado tik prieš
            keleta žmonijos kartų.
            Dėkui evoliucijai – instrumentas yra, kad tik būtų noras…negerti kompoto!
               

Rodyk draugams

Komentarai (1)

  1. Hmmm:

    Na, kalbant apie evoliuciją, pirmieji Homo Sapiens valgė ir augalus, jų šaknis,vaisius,vadinasi, žmogaus organizmas pritaikytas valgyti angliavandenius. Apskritai, žmogus išsiystė iš primatų, o primatai mityba yra mišri (t.y minta ir mėsa ir augalais), pirmieji homidai taip pat… Na, šiuo klausimu galime ginčytis:) .Tačiau būtų įdomu sužinoti Jūsų nuomonę, kokiu būdu reiketų sumažinti trigliceridų kiekį - (beveik) visiškai atsisakyti angliavandenių (t.y juos gauti tik iš daržovių) ar tiesiog sumažinti jų kiekį (t.y neviršyti paros normos)?

Rašyti komentarą